Zpět na blog

Tři věci, které si musíte pohlídat, abyste měli dobré výsledky | #laiblovka

Tři věci, které si musíte pohlídat, abyste měli dobré výsledky | #laiblovka

Často kolem sebe slýchávám, jak si lidé stěžují, že nedosahují takových výsledků, jakých by si přáli. A to se netýká jen obchodu, ale i osobního života. Co se dá v takovém případě dělat?

Jednoduchý klíč
Staré známé pořekadlo „bez práce nejsou koláče“ bohužel stále platí, takže jestliže chcete dosáhnout nějakých cílů, lepších výsledků nebo si třeba splnit své sny, je potřeba pro to něco udělat. Pokud se snažíte, a přesto se stále nedaří, doporučuji hlídat si tyto tři základní body:

1. Množství aktivit, které směřují k dosažení výsledku
Ve sféře obchodu je to například počet schůzek, telefonátů a dalších příležitostí, při kterých může dojít k uzavření obchodu. Pokud jste si jisti, že aktivit provádíte víc než dost, zaměřte se na další bod:

2. Jaká je kvalita této aktivity?
Mohu absolvovat dostatek schůzek, a přesto se výsledky nedostavují. Potom je nasnadě se ptát, jestli umím schůzku dobře vést. Pokud o tom pochybujete, pak je potřeba se zaměřit na zlepšení svých dovedností. Například si dáte za cíl naučit se efektivněji zjišťovat potřeby zákazníka. Dobrý obchodník se snaží neustále zlepšovat. Důležité je myslet ale i na další určující faktory úspěšného obchodu. Oslovujete tu správnou cílovou skupinu? Komu telefonujete a s kým chodíte na schůzky?

3. Motivace
A na závěr ten vůbec nejdůležitější bod. Uvědomit si, proč to vlastně všechno děláte a jestli vás to opravdu naplňuje. Neženete se za výsledky jen proto, že se to od vás očekává? Ta správná motivace by měla vycházet z vás. Pokud nemáte dostatek aktivit, bude to motivací :)

Často se setkávám se stížnostmi vedoucích týmů, že nějaký jejich prodejce nemá dobré výsledky. První, co takového vedoucího napadne, je, že musí zlepšit dovednosti obchodníka. Například se bude snažit lépe ho naučit domlouvat si schůzky přes telefon. Bohužel ve většině případů nepátrá po tom, zda má obchodník dostatečnou motivaci se zlepšovat. Otázkou pak zůstává, jestli vůbec stojí o to mít víc schůzek.

Pokud si pohlídáte všechny tyto tři body, úspěch je zaručen. Ujasněte si, proč to všechno děláte. A to by měl být váš hnací motor.

Bylo to všechno moc jednoduché? Nic pro vás nového? Tak fajn a jaká část vás nejvíce brzdí v dalším úspěchu? Aktivita, kvalita nebo motivace? Tak na nic nečekejte a s něčím začněte. Samo se to nestane.

Přeji vám dostatek energie a sebedisciplíny.
Honza

Nové články pro obchodníky, vedoucí obchodních týmů a majitele firem vydávám na blogu Školícího centra Jana Laibla.

Tipy a návody pro dosahování vyšších obchodních výsledků od specialistů z Prospirio

Přidejte se k největší komunitě obchodníků a majitelů, kteří již tipy odebírají.

Témata jako motivace, zvládání námitek, vedení schůzky apod.

Vedení a budování týmů, nabírání a adaptace obchodníků, zvyšování výsledků.

Co pro vás dělám

Píšu

Ne! Já nic nechci
Ne! Já nic nechci

Kniha pro nové i pokročilé obchodníky, kteří se rozhodli pracovat na...

Šéfe! Oni nic nechtějí
Šéfe! Oni nic nechtějí

Kniha pro vedoucí týmů, kteří chtějí, aby jejich obchodníci více prodávali.

Bonboniéra pro obchodníky
Bonboniéra

48 úvah o prodeji, motivaci a životě, kterými se řídím.









Točím

Energeťák pro obchodníky
Energeťák

Pořad, který vám vlije do žil novou obchodnickou energii...

Show #janicnechci
Videa pro obchodníky

Série #janicnechci, #laiblovka, nové otázky obchodníků...

Online kurzy
Online kurzy

Natočil jsem pro vás několik praktických online kurzů, které...









Pořádám

Workshopy pro jednotlivce
Workshopy pro jednotlivce

Rozvíjíme obchodní dovednosti a posouváme vaše výsledky na novou úroveň.

Workshopy pro firmy
Workshopy pro firmy

Rozvíjíme týmy, maximalizujeme výsledky. S námi firmy rostou!













Posouvám

Obchodní výsledky ve firmách na novou úroveň
Obchodní výsledky ve firmách na novou úroveň

Nastavuji obchodní strategie ve firmách, abychom dosáhli stanovených cílů.

Majitele a ředitele do strategického vedení
Majitele a ředitele do strategického vedení

Konec role provozáka. Posuneme vás do role strategického leadera s jasnou vizí, kterou všichni následují.