Jistě se mnou budete souhlasit, když řeknu, že snad všichni si dělají nějaké poznámky – ať už z porad, prezentace, školení, od zákazníka. Někdo si je zapisuje do tabletu, jiný do počítače nebo třeba i do klasického notesu. Úžasným objevem poslední doby je skvělá metoda záznamů a to je takzvaný skečnouting.
O co jde
Skečnouting je metoda, kdy si poznámky zaznamenáváte pomocí obrázků, znaků či symbolů doprovázených textem. Jednoduše si poznámku nakreslíte, pohrajete si s ní, což má své kouzlo, ale i efekt.
Tip: Vyzkoušejte knihu Příručka skečnoutingu. Díky ní za dvě hodiny zjistíte, že umíte kreslit a můžete to skvěle použít při svých schůzkách.
Jak využít skečnouting
Možná vám to přijde zbytečné, ale věřte, že opak je pravdou. Samozřejmě je tato metoda skvělým nástrojem pro váš obchod. Jakmile totiž zákazník uvidí, jakým neotřelým způsobem si zaznamenáváte průběh vaší společné obchodní schůzky, minimálně to zaznamená a zaujme ho to. Což můžete krásně využít pro budování osobní vazby. Důkazem toho, že to opravdu funguje je osobní příběh kouče Petra Žáka (www.outofbox.cz), který skečnouting krásně a hojně využívá a říká o něm: „Vždy, kdy si zákazník začne mé skečnouty fotit, vím, že je můj, že jsem s ním navázal dobrý vztah.“ Což vede logicky k tomu, že se obchod podaří.
Tip: Skečnouting skvěle poslouží i jako „kuchařka“ pro obchodní jednání.
Zkuste to také a uvidíte, že přidáte do svého obchodního umu kapku umění.
Přeju úspěšné obchody
Honza
PS: Jak moc jsem si já sám skečnouting oblíbil, dokládá i to, že jsem si na první Poradu pro obchodníky pozval Petra Žáka, který nám vytvoří originální skečnoutingové poznámky z průběhu celého dne :)